Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e28t83r 26A25g49u58l91á21r 4657658200294

Pokud má náš ekonomický systém přežít, musí ekonomika každý rok alespoň minimálně růst. Bez růstu se zhroutí, vyrovnanou prakticky nelze udržet a zpomalující je problém. Bohužel s tím je spojen také nárůst přepravy. Jakékoliv. Tedy i kamionové. Vychází mi tedy dvě řešení: všechna hmota světa se postupně přebuduje na silnice a kamiony nebo se ekonomika zhroutí a začneme s jiným systémem. Osobně si myslím, že systém, kdy lokální průmyslové firmy krachují, protože nejsou schopné vyrobit výrobek za stejnou cenu jako asijská firma (bez dodržování lidských práv) + doprava moře + doprava kamion z Hamburku nebo Koperu do středu Evropy + clo + marže obchodníka je zcela nesmyslný a nepovede v konečném důsledku k ničemu dobrému. Mimochodem na předjíždění kamionů mám zcela jednoznačný názor - pokud nikoho neomezují, jsem pro. Tedy pokud vidí, že má v rychlém pruhu vozidlo, o kterém ví, že ho omezí - zákaz. Jinak je mi to jedno. Ale ona to stejně za nás velice brzy vyřeší technika. Nebude to dlouho trvat.

0/0
12.7.2016 14:22

A46l35e57š 98J51a88v39ů39r31e88k 2922489220880

občas mě samozřejmě vadí, když musím jet 2km, za ppředjíždíjícima se kamionama, ale pak si vždy řeknknu, oni jsou v práci a nedělají to ze srandy ...

+1/0
12.7.2016 10:28

J91a30n 90K63v61a32p40i74l 3372857369689

Souhlasím s autorem, ač již nejezdím, přeci jen si myslím, že řešení kamionové dopravy neleží na řidičích, ani na firmách tuto dopravu provozujících. Nakonec kamiony nejezdí pro své potěšení, převážejí zboží potřebné pro většinu obyvatel a v éře globalizace je takový přesun nevyhnutelný. Ano, jejich provoz způsobuje větší nehodovost, zatěžuje životní prostředí a má i jiné negativní vlivy. Ale řešení není v zákazech a omezování, ale v preferování dopravy železniční či vodní. Tam je práce pro vlády i politiky, najít finanční zvýhodnění pro firmy i podnikatele, aby využívaly tuto přepravu využívaly více.

+2/0
12.7.2016 8:27

J43a90n 24R85á71ž 1569343114170

Ze je nutný přesun tolika zboží po silnici, je nesmysl. Byl bych pro zdražení mýtného pro tranzitní dopravu kamiony v celé Evropě nejméně o 300%. Že by se k nám nevozil česnek ze Španělska nebo květiny z Holandska, či máslo a jogurty z Francie, by mne (a věřím, že více občanům) nevadilo.

P.S. Až přestanou čeští (slovenští, maďarští, rumunští) dopravci konkurovat dumpingoými cenami, budou mít i naši kamioňáci vyšší platy a cena přepravy bude mít konečně ekonomické parametry, které vyvolají úvahu nad její nezbytností. Že jich pár zkrachuje, bude mít menší vliv, než krach OKD, i když je ten z politických důvodů značně přeceňován.

+4/0
12.7.2016 11:52

P13e88t27r 59A59g98u81l61á36r 4627358600864

Ano, v podstatě souhlas.

0/0
12.7.2016 14:23
Foto

M35i60c45h37a78e83l 59D13o44s43t22a79l 8413151387245

Problémem je překupnictví. Zkušenost.Naložil jsem železo v Třinci dovezl ho na hranice s D,tam se předělali papíry a hurá zpět do Třince s visačkou made in Germany.To samé je,jak tu někdo psal s masem.Prase vychovají v Polsku zabijí v Německu zabalí v Čechách a veze se to do Rumunska.Mnoho cest je opravdu zbytečných a to šoféři neovlivní.Je to díky cenám a i když to putuje po celé Evropě,tak se jim to asi vyplatí,jinak by to asi nedělali.

0/0
12.7.2016 19:51

P85e14t31r 61H39o91r48s38k37ý 9985953798876

Díky za pohled člověka od fochu. Karma.

+3/0
11.7.2016 21:46

L11u35b90o41š 63P17o63s81p37í23š21i30l 6748974605

Primitivové s názory typu Slezák,Zborník a jim podobní,snad jednou pochopí,že na silnicích nezavazí kamiony,ale jen a pouze osobní vozy,zavazí jak kamionům,tak i motorkářům,z těchto os.vozů nezavazí a jezdí normálně jen řidiči SUVéček a sporťáků.....jo a nejezdím s kamionem,ani nemám motorku,to pro ty méně bystré.

+1/0
11.7.2016 21:42

S13t73a55n77i30s32l43a24v 96S32l87e38z80á56k 7364533921282

Pane Pospíšil, jste opravdu inteligent. Nepsal jsem, že kamiony na silnících nemají být. Napsal jsem, že jsou mnozí bezohlední a než by počkali na úsek kde by se navzájem mohli předjet, bez toho že by výrazně ostatní omezili (tři pruhy), tak mnozí využijí své hmotné převahy nad osobáky a předjíždí bez ohledu, jestli někoho omezí, nebo přímo ohrozí.

Zrovna dnes ráno mně "kamioňák" v protisměru přinutil prudce brzdit, když při nadjíždění v zatáčce (přehledné) vjel do protisměru. Proč by nějákému osobáku dával přednost že?

0/−1
12.7.2016 11:37
Foto

M48i36c78h40a52e28l 92D17o48s86t52a28l 8873831247275

https://www.youtube.com/watch?v=HV4OH5xIpZs Hlavně zpozorněte v 1:27 minutě a dostanete otázku proč si tak nadjíždí.

0/0
12.7.2016 19:59

S16t92a83n98i56s10l71a54v 43S15l19e24z45á43k 7104433801772

Ani se na to nemusím dívat. Vím proč si nadjíždí. Ale to neznamená, že nemusí dávat přednost vozidlůn jedoucín do protisměru, když ví, že se tímto manévrem dostanou do protisměrného jízdního pruhu.

+1/0
12.7.2016 22:17
Foto

M56i14c53h63a85e12l 59D42o47s29t95a89l 8383131397335

pardon,vypadlo z textu ODPOVĚĎ NA OTÁZKU

0/0
12.7.2016 20:02

V56á63c98l58a23v 38J22e43b95a51v84ý 8220389903826

Dneska se po silnicích vozí hromada věcí, které by normálně mohly jezdit po železnici, je to jen otázka ceny a toho, jestli celá společnost musí žít až tak moc konzumně.

Druhá věc je, že prase se vychová v Polsku, porazí v Německu a sežere v ČR a celou dobu ten steak jezdí v kamionech. To je hromada naprosto zbytečných cest, protože prase lze vychovat, porazit i sežrat tady v ČR a dopravu takových věcí drasticky snížit. Za prase lze dosadit snad víc jak polovinu komodit.

Ale ano, jistá část nákladu, zvláště "čerstvého" jídla je potřeba dopravovat v kamionech, ale odhaduji, že by dnešní úroveň šla snížit tak na 30%.

Většinu problémů ale nelze házet na samotné řidiče, to jsou jen poslíčci a věřím, že většina z nich jsou jen lidi, kteří dělají svou práci a živí svou rodinu. Bohužel se 40t náklaďákem stačí těch 10% bezohledných idiotů a je to na silnicích hodně vidět.

Ale hlavní vina leží na tom, že dálniční síť je u nás většinou pouze 2+2 a kamiony jsou omezeny na 80-90 km/h a přitom limit je 130 km/h. V USA jsou kamiony silné, limit 115 km/h a jedou tak úplně všichni. V Dánsku je limit 110 km/h, skoro všichni ho jedou a tak není tak nebezpečné, když se kamiony předjíždí. U nás je prostě málo pruhů a moc velký rychlostní rozdíl...a to ho ještě hodně osobáků porušuje. A to vše dohromady vytváří tento problém...

Ještě je nutno dodat, že kamiony se často přetěžují, za což by měly být velké tresty jak pro firmu, tak pro řidiče. Měly by být instalovány silniční váhy a okamžitá on-line kontrola, protože tak se ničí naše dálnice a pak jsou všude uzavírky a je to ještě horší. Ale k tomu se z nějakého záhadného důvodu nenašla vůle (že by úplatky?).

+5/0
11.7.2016 20:37

V98o63k11o81u63n 84V67l73a87d19i28m96i42r 8302868509208

U toho prasete jeste neni ta cesta tak dlouha. Ovsem ze se polske brambory vozi oloupat do Spanelska aby pak cestovaly do Holandska k rozkrajeni a pak putovaly do Italie k osmazeni je opravdu nesmysl. A uz vubec by to nemelo byt smradlavymi kamiony po dalnicich a silnicich. Dalsi kapitolou je rozdilne zdaneni vyrobku, a tak se stava, ze jedenkamion objizdi cely den Nemecko, Holandsko, Belgii, Francii a Luxembursko aby se pak vratil do Nemecka. Vsude si necha papiry ostemplovat a pres to vsechno se to vyplati. Konkretni rec je o Coca Cole.

0/0
11.7.2016 22:54

P64e31t14r 87H98a83š36l71a91r 5244726131125

Tak v nemecku díky bohu za ty zákazy jízdy kaminonu, ale to je vyloženě tranzitní země. V Česku to ma asi mensi význam a odpocivadla jsou poddimenzovana.

+1/0
11.7.2016 19:13

M95i40l65a64n 20Z32b64o25r29n14í59k 1300779715719

Trošku to povolání kamioňáka přeceňujete. Zapomínáte na koleje, které jsou aktuálně poddimenzované a kam by se spousta nákladu mohla přesměrovat, jenže náklady by byly o něco vyšší (proto taky mzdy řidičů kamionů jsou tak nízké). Za pár let beztak řemeslo kamioňáka víceméně vymře, už dnes existují zcela autonomní systémy řízení, které se obejdou bez řidiče a jen díky legislativě to zatím zamrzá, ale to nepotrvá věčně a je to dobře, určitě to zvýší bezpečnost provozu na silnicích. Já osobně jakožto každodenní řidič mám zkušenosti s kamióňáky různé, co je ale pravdou, že převládají spíš ty negativní, kdy zneužívají vůči osobákům svoji pozici síly, takže s navrhovanými omezeními jen souhlasím, na slovensku se to osvědčilo.

+2/−8
11.7.2016 17:40
Foto

B28r56o21n91i62s84l37a11v 29G89a84b89r97y78š 2672549121

Když se ve Švýcarsku přesunul náklad ze silnic na železnici, koncová cena stoupla o 0,18 %. Je to hodně?

0/0
11.7.2016 17:49

V18o76k86o62u81n 23V26l37a30d41i92m59i85r 8412868919728

Vzhledem k hornatosti krajiny a poctu tunelu rozhodne ne.

+1/0
11.7.2016 17:52
Foto

B85r64o23n53i22s27l15a42v 85G96a65b29r55y47š 2422509761

Tak potom nechápu, proč se toho tady všichni bojí.

0/0
11.7.2016 17:54

V17o61k44o50u85n 62V61l16a31d97i45m37i42r 8352708469848

Asi kvuli tem tunelum .;-D

+1/0
11.7.2016 19:00
Foto

B61r62o22n25i21s21l66a17v 43G79a74b59r23y78š 2572189981

No jo... ;-D

Já zapomněl, že jsem v ČR a že tunel má ještě jeden význam...

0/0
11.7.2016 21:21

V77á34c84l51a86v 28J84e20b86a55v67ý 8570339433536

Otázka pro sociální demagogy...podívejte se na OKD, tam hodlají cpát miliardy pro pár tisíc horníků...jak návrat do bolševismu.

0/0
11.7.2016 20:41
Foto

M14i44c36h75a43e43l 36D86o84s36t16a14l 8533171527725

Zkuste do 48 hodin dovézt zboží od jednoho zákazníka ke druhému přes celou Evropu po kolejích a budu akceptovat Vaše tvrzení.Další je pak věc že z toho vlaku se to musí dostat do firem a do skladů které nemají vlečku.Jeden kamion posbírá i několik zákazníků a je to o pružnosti tudíž jeden den tu a druhý chtějí na druhé straně Evropy tak nemyslím si že by kamiony a doprava nimi zmizí.Možná poklesne ale nikoliv díky vlakům nebo že by to vyřešili zákazy všeho druhu.

+2/0
11.7.2016 19:10

V59o84k55o16u85n 36V96l16a93d63i90m76i67r 8612718179138

V tom mate samozrejme pravdu, ale zbyva otazka:

Je to opravdu nutne? Z hlediska ekologie je to svinstvo. A z hlediska logistiky nesmysl.

+1/−1
11.7.2016 19:20

J40a26r86a 91R72a80n91k 1721806779981

Kdyz jde nalozit konteinery z cargo lodi, vetsina pristavu a terminalu snad koleje mely.

0/0
14.7.2016 5:18

P23e67t98r 64A79g68u41l59á27r 4497888220674

Jenže problém není s kolejemi nebo kamiony. Problém je v evropské byrrokracii. Když si objednám balík zboží v Číně, tak ho ten den zabalí, odešlou proclí a maximálně za dva dny ho mám v PRaze na celnici. A pak se tu potuluje ještě pár dní, než mi to někdo doveze. Když si objednám součástky v Texasu, je to stejné, jsou tu obyčejně už druhý den. Ale po Evropě?

+1/0
12.7.2016 14:27

V67á23c71l35a32v 56J68e49b24a40v71ý 8240789913816

Zrovna tam asi mají poněkud lepší železnici než my a navíc nevím, jestli jsou tranzitní zemí tak jako my.

0/0
11.7.2016 20:38
Foto

K85a41r48e85l 70B27o46h61á14č73e36k 1781497136484

Většinu těch zákazů vyprovokovalo reálné nezodpovědné opakované omezující chování řidičů kamionů v praxi :) To se prostě nedá okecat ...

Na druhou stranu se i řidiči kamionů umí chovat ohleduplně a ne že ne :)

+5/−1
11.7.2016 16:22

S89t68a89n63i45s14l41a76v 41S19l62e30z31á85k 7234333411812

Proč se uvažuje o zákazu předjíždění pro kamiony? Kolika řidičům se stalo, že řidič kamionu začal předjíždět "kousek" (vzít v potaz rychlost) před jedoucím autem v levém pruhu a pak centimetr po centimetru (někdy milimetr po milimetru) předjíždí druhý kamion (1km,2km nebo víc). A mnohdy, kdy se mu konečně podaří předjet a přestane "zdržovat" ostatní, přijede k úseku, kde jsou tři pruhy a kde by ostatním bylo umožněno tyto předjíždějící se kamiony předjet. Pohled na kamioňáky vytváříte i vy, řidiči kamiónů, svou bezohledností k těm "slabším".

Viděl jsem i řidiče kamionu, který na dálnici, měl obě nohy na palubní desce. Jak rychle asi takový řidič reaguje v případě nepředvídané události?

Jinak s většinou článku souhlas -namáhavá práce a málo odměněna (ale málo odměněna je u nás každá práce).

+4/−2
11.7.2016 15:56

V70o42k79o86u83n 48V40l88a73d67i85m42i86r 8772858789368

Vic se mi libi ti prebornici, kteri se po nekolikakilometrove jizde v zavetri prvniho kamionu rozhodnou ho predjet a po dalsi nekolikakilometrove jizde vedle nej zjisti, ze na to nemaji a pokorne se vrati zpet.

Doporucoval bych jeste k tem vsem uvedenym prezkusovanim jeste zkousky ze zakladu fysiky.

+5/0
11.7.2016 16:16
Foto

M40i46c46h82a28e65l 19D61o72s47t85a63l 8903711927495

Vám by postačily základy ČJ. ;-) Jde ale o diskuzi a ne o diktát,tak v pohodě.;-D

+2/0
11.7.2016 19:15

V93o10k72o59u25n 10V13l31a57d36i55m97i15r 8772258829488

Dobra poznamka. Zvladl byste takovou cestinu po temer 50 -ti letech v cizine?

Ja bych se teda za takovyto diskusni prispevek stydel.

+1/0
11.7.2016 19:23
Foto

M67i56c24h78a19e32l 55D26o94s21t54a90l 8933721947365

Když mě doporučujete tu fyziku,tak sem jen kontroval a reagoval.;-)V cizině jsem byl skoro 20 let,když vezmu ,že jsem dofrčel jednou za 2-3 týdny na víkend a kdy jsem musel ještě jezdit stopem abych se domů vůbec dostal,protože nebyla vykládka do regiony mého bydliště.V sobotu ráno doma a v neděli stopem k autu a zase ven mimo republiku,tak až na ty chvilky kdy jsem měl měsíčně jeden víkend v podobě 2 necelých dnů a dovolené,tak jsem byl v podstatě stále mimo republiku. :-)

+1/0
11.7.2016 19:37

V26o86k74o63u30n 98V84l48a40d14i12m81i69r 8932258339168

Pane Dostale, neberte to prosim osobne, tu fysiku doporuciji magorum ktere jsem popsal. Proc se k nim tedy hlasite? A to ostatni, co to ma spolecneho s moji cestinou?

Zkuste se odstehovat na 50 let do zahranici bez kontaktu s cestinou. Tesim se jak si z vas dnesni mladici budou delat lehraci jako vy.

+1/0
11.7.2016 20:24
Foto

M54i68c25h76a53e81l 54D80o64s52t15a75l 8153701617905

.:-) V Anglii jsem také měl PC s klávesnicí bez háčků a čárek tak na to nenarážím.;-)

0/0
11.7.2016 19:50

V76l15a92d76i51m44i64r 74H53a83u92b98e49r70t 2366950772

Neni co dodat, pane DostalR^

0/−1
11.7.2016 14:30

J47i22ř27í 23H71o72l81e97č58e59k 8470929707353

R^R^R^

0/0
11.7.2016 14:28

J20a35n 40F35r39o50l78í32k 6606680755154

Co na to říct? Nevolte socialisty, KDÚ a ANO. kteří takové pitomosti vymýšlejí. Nic jiného nepomůže. Bohužel tady kromě Svobodných není politická strana, která by nechtěla regulovat, omezovat, nařizovat a v dopravě působí zcela nekompetentní ministři jejjichž politikou je více radarů, policajtů, Pasátů, cyklostezek atd. Nikoho netrápí, že léta platí povinné přestávky a při tom často není kam kamion odstavit.

+4/0
11.7.2016 14:05

J26i85ř76í 43H51u34č90k14o 7416880620416

Svobodní? Jste se zbláznil, ne? Sám pan Mach, ve spolupráci s dopravci a ČESMADem loboval proti minimální mzdě pro řidiče v D.

0/0
11.8.2016 20:59
Foto

D26a67g98m15a26r 34M39a43r28k54o52v29i26č20o67v29á 5726309355501

Dávám Vám karmu, napsal jste to dobře a pravdivě. Bohužel, jen málo lidí to uzná.

R^R^R^

+2/−1
11.7.2016 13:52
Foto

M79i29c48h89a93e27l 70D84o61s54t67a20l 8293231107985

Díky

0/0
11.7.2016 14:36
Foto

D16a60g77m18a49r 58M93a58r66k13o22v26i82č20o83v91á 5976689245541

Nemáte zač. Něco o tom vím, 7 let jsem žila s kamioňákem a můj bratr je řidič dálkového autobusu.:-)

0/0
11.7.2016 15:08

V81o47k60o58u23n 20V30l27a54d45i67m48i11r 8272698779718

S bezohlednym ridicem autobusu jsem se jeste nesetkal. Asi to bude tim, ze oni maji uplne jine podminky a hlavne vycvik.

+1/−1
11.7.2016 17:16

A68l47e67x 13G65r78e19g35o72r 9254472982849

Nemají jiný výcvik. Nejsou to cvičené opičky. Jen mají větší odpovědnost za náklad, daleko drsnější sazby pro kriminál. Jinak podmínky asi stejné.

+1/0
11.7.2016 17:38

V72o68k64o86u88n 85V43l32a72d80i20m92i40r 8952348499568

Ale maji. nemaji jentak nejaky ridicak, ale Personenbefördeschein jak se tomu v nemecku rika. Take castejsi zdravotni prohlidky a jina prezkusovani.

0/−1
11.7.2016 17:54

A45l51e80x 36G28r58e87g81o66r 9984602732509

Ale jděte.

Mají stejný profesák jako řidič C+ E , Jediné, co nevím jistě je doba , po kterou platí psychotesty.Jinak vše je stejné a to nehovořím o řidičích ADR

0/0
11.7.2016 18:35

V50o65k40o64u58n 34V25l38a46d59i84m40i72r 8222288559308

Nemaji! Ani taxikari nemaji bezny ridicak. Pokud vlastnite soucasny ridicak, podivejte se prosim na ta pismenka co znamenaji. Jedine s ridicakem D nebo D1 smite jezdit s autobusem. s CE muzete jezdit maximalne s navesem.

0/0
11.7.2016 18:59
Foto

M37i38c97h53a65e58l 27D27o72s17t89a46l 8473301137665

Školení ADR má platnost 2 roky a psychotesty nemají omezenou platnost pokud se nevybodujete a není nařízené nové v rámci navrácení ŘP. Opět podotýkám,že je to z dob 4 roky zpět.

0/0
11.7.2016 19:46

A23l55e93x 63G93r45e49g18o83r 9324332342169

Ale já hovořím o tom, že mezi řidiči autobusů a velkých souprav není profesně prakticky rozdíl.

0/0
11.7.2016 20:00
Foto

M90i30c89h37a11e50l 43D56o76s42t74a92l 8273381317585

Nevím jak dnes jelikož jsem nějakou dobu mimo obor ale nemyslím si že by měli něco extra.Jen snad pár odstavců ve vyhlášce a možná ty prohlídky i když jsem jetehdá absolvoval jednou za 2roky.Je to hlavně o tom že bus má jízdní řád a když se to někde zasekne není až takový tlak ze strany dopravců na řidiče jako na kamiony.Kde se nakládky řidič doví chvilku před naložením protože spediční firmy si to přeprodávají a než se to dostane firmě která to opravdu veze je ta cena tak osekaná že mnohdy se jelo něco málo nad náklady.Nemluvě o prodlevě která byla než to dostal poslední a tím pak byl velký tlak na čas kdy se mělo přistavit auto k naložení.Při dodržení AETRu to kolikrát byl masakr a boj s časem.To mi věřte.

0/0
11.7.2016 19:25



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.