Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e15t38r 90A13g65u71l83á96r 4257648920244

Pokud má náš ekonomický systém přežít, musí ekonomika každý rok alespoň minimálně růst. Bez růstu se zhroutí, vyrovnanou prakticky nelze udržet a zpomalující je problém. Bohužel s tím je spojen také nárůst přepravy. Jakékoliv. Tedy i kamionové. Vychází mi tedy dvě řešení: všechna hmota světa se postupně přebuduje na silnice a kamiony nebo se ekonomika zhroutí a začneme s jiným systémem. Osobně si myslím, že systém, kdy lokální průmyslové firmy krachují, protože nejsou schopné vyrobit výrobek za stejnou cenu jako asijská firma (bez dodržování lidských práv) + doprava moře + doprava kamion z Hamburku nebo Koperu do středu Evropy + clo + marže obchodníka je zcela nesmyslný a nepovede v konečném důsledku k ničemu dobrému. Mimochodem na předjíždění kamionů mám zcela jednoznačný názor - pokud nikoho neomezují, jsem pro. Tedy pokud vidí, že má v rychlém pruhu vozidlo, o kterém ví, že ho omezí - zákaz. Jinak je mi to jedno. Ale ona to stejně za nás velice brzy vyřeší technika. Nebude to dlouho trvat.

0/0
12.7.2016 14:22

A21l57e84š 93J57a16v49ů80r79e95k 2312309610400

občas mě samozřejmě vadí, když musím jet 2km, za ppředjíždíjícima se kamionama, ale pak si vždy řeknknu, oni jsou v práci a nedělají to ze srandy ...

+1/0
12.7.2016 10:28

J41a23n 29K29v12a46p93i44l 3142797649639

Souhlasím s autorem, ač již nejezdím, přeci jen si myslím, že řešení kamionové dopravy neleží na řidičích, ani na firmách tuto dopravu provozujících. Nakonec kamiony nejezdí pro své potěšení, převážejí zboží potřebné pro většinu obyvatel a v éře globalizace je takový přesun nevyhnutelný. Ano, jejich provoz způsobuje větší nehodovost, zatěžuje životní prostředí a má i jiné negativní vlivy. Ale řešení není v zákazech a omezování, ale v preferování dopravy železniční či vodní. Tam je práce pro vlády i politiky, najít finanční zvýhodnění pro firmy i podnikatele, aby využívaly tuto přepravu využívaly více.

+2/0
12.7.2016 8:27

J78a83n 49R11á14ž 1279893214370

Ze je nutný přesun tolika zboží po silnici, je nesmysl. Byl bych pro zdražení mýtného pro tranzitní dopravu kamiony v celé Evropě nejméně o 300%. Že by se k nám nevozil česnek ze Španělska nebo květiny z Holandska, či máslo a jogurty z Francie, by mne (a věřím, že více občanům) nevadilo.

P.S. Až přestanou čeští (slovenští, maďarští, rumunští) dopravci konkurovat dumpingoými cenami, budou mít i naši kamioňáci vyšší platy a cena přepravy bude mít konečně ekonomické parametry, které vyvolají úvahu nad její nezbytností. Že jich pár zkrachuje, bude mít menší vliv, než krach OKD, i když je ten z politických důvodů značně přeceňován.

+4/0
12.7.2016 11:52

P12e69t13r 66A26g58u73l33á19r 4167698510344

Ano, v podstatě souhlas.

0/0
12.7.2016 14:23
Foto

M39i69c76h95a61e55l 30D75o52s14t39a93l 8363651417775

Problémem je překupnictví. Zkušenost.Naložil jsem železo v Třinci dovezl ho na hranice s D,tam se předělali papíry a hurá zpět do Třince s visačkou made in Germany.To samé je,jak tu někdo psal s masem.Prase vychovají v Polsku zabijí v Německu zabalí v Čechách a veze se to do Rumunska.Mnoho cest je opravdu zbytečných a to šoféři neovlivní.Je to díky cenám a i když to putuje po celé Evropě,tak se jim to asi vyplatí,jinak by to asi nedělali.

0/0
12.7.2016 19:51

P91e14t40r 49H13o39r52s25k62ý 9855863298216

Díky za pohled člověka od fochu. Karma.

+3/0
11.7.2016 21:46

L94u73b93o22š 54P53o78s33p18í64š43i90l 6608584655

Primitivové s názory typu Slezák,Zborník a jim podobní,snad jednou pochopí,že na silnicích nezavazí kamiony,ale jen a pouze osobní vozy,zavazí jak kamionům,tak i motorkářům,z těchto os.vozů nezavazí a jezdí normálně jen řidiči SUVéček a sporťáků.....jo a nejezdím s kamionem,ani nemám motorku,to pro ty méně bystré.

+1/0
11.7.2016 21:42

S73t72a88n92i42s54l27a11v 38S11l30e10z27á60k 7424753681112

Pane Pospíšil, jste opravdu inteligent. Nepsal jsem, že kamiony na silnících nemají být. Napsal jsem, že jsou mnozí bezohlední a než by počkali na úsek kde by se navzájem mohli předjet, bez toho že by výrazně ostatní omezili (tři pruhy), tak mnozí využijí své hmotné převahy nad osobáky a předjíždí bez ohledu, jestli někoho omezí, nebo přímo ohrozí.

Zrovna dnes ráno mně "kamioňák" v protisměru přinutil prudce brzdit, když při nadjíždění v zatáčce (přehledné) vjel do protisměru. Proč by nějákému osobáku dával přednost že?

0/−1
12.7.2016 11:37
Foto

M64i57c39h44a81e81l 21D61o54s82t48a96l 8583521797865

https://www.youtube.com/watch?v=HV4OH5xIpZs Hlavně zpozorněte v 1:27 minutě a dostanete otázku proč si tak nadjíždí.

0/0
12.7.2016 19:59

S51t88a95n93i85s66l77a71v 65S20l34e53z60á71k 7744883731892

Ani se na to nemusím dívat. Vím proč si nadjíždí. Ale to neznamená, že nemusí dávat přednost vozidlůn jedoucín do protisměru, když ví, že se tímto manévrem dostanou do protisměrného jízdního pruhu.

+1/0
12.7.2016 22:17
Foto

M95i11c35h38a90e17l 80D80o10s43t62a41l 8523771307405

pardon,vypadlo z textu ODPOVĚĎ NA OTÁZKU

0/0
12.7.2016 20:02

V19á52c78l74a24v 97J79e67b78a70v56ý 8670119813176

Dneska se po silnicích vozí hromada věcí, které by normálně mohly jezdit po železnici, je to jen otázka ceny a toho, jestli celá společnost musí žít až tak moc konzumně.

Druhá věc je, že prase se vychová v Polsku, porazí v Německu a sežere v ČR a celou dobu ten steak jezdí v kamionech. To je hromada naprosto zbytečných cest, protože prase lze vychovat, porazit i sežrat tady v ČR a dopravu takových věcí drasticky snížit. Za prase lze dosadit snad víc jak polovinu komodit.

Ale ano, jistá část nákladu, zvláště "čerstvého" jídla je potřeba dopravovat v kamionech, ale odhaduji, že by dnešní úroveň šla snížit tak na 30%.

Většinu problémů ale nelze házet na samotné řidiče, to jsou jen poslíčci a věřím, že většina z nich jsou jen lidi, kteří dělají svou práci a živí svou rodinu. Bohužel se 40t náklaďákem stačí těch 10% bezohledných idiotů a je to na silnicích hodně vidět.

Ale hlavní vina leží na tom, že dálniční síť je u nás většinou pouze 2+2 a kamiony jsou omezeny na 80-90 km/h a přitom limit je 130 km/h. V USA jsou kamiony silné, limit 115 km/h a jedou tak úplně všichni. V Dánsku je limit 110 km/h, skoro všichni ho jedou a tak není tak nebezpečné, když se kamiony předjíždí. U nás je prostě málo pruhů a moc velký rychlostní rozdíl...a to ho ještě hodně osobáků porušuje. A to vše dohromady vytváří tento problém...

Ještě je nutno dodat, že kamiony se často přetěžují, za což by měly být velké tresty jak pro firmu, tak pro řidiče. Měly by být instalovány silniční váhy a okamžitá on-line kontrola, protože tak se ničí naše dálnice a pak jsou všude uzavírky a je to ještě horší. Ale k tomu se z nějakého záhadného důvodu nenašla vůle (že by úplatky?).

+5/0
11.7.2016 20:37

V59o33k67o56u78n 60V23l97a87d22i15m65i43r 8192338679558

U toho prasete jeste neni ta cesta tak dlouha. Ovsem ze se polske brambory vozi oloupat do Spanelska aby pak cestovaly do Holandska k rozkrajeni a pak putovaly do Italie k osmazeni je opravdu nesmysl. A uz vubec by to nemelo byt smradlavymi kamiony po dalnicich a silnicich. Dalsi kapitolou je rozdilne zdaneni vyrobku, a tak se stava, ze jedenkamion objizdi cely den Nemecko, Holandsko, Belgii, Francii a Luxembursko aby se pak vratil do Nemecka. Vsude si necha papiry ostemplovat a pres to vsechno se to vyplati. Konkretni rec je o Coca Cole.

0/0
11.7.2016 22:54

P32e30t62r 31H19a97š74l97a30r 5674586291595

Tak v nemecku díky bohu za ty zákazy jízdy kaminonu, ale to je vyloženě tranzitní země. V Česku to ma asi mensi význam a odpocivadla jsou poddimenzovana.

+1/0
11.7.2016 19:13

M22i78l27a35n 12Z18b84o31r51n79í95k 1540899625199

Trošku to povolání kamioňáka přeceňujete. Zapomínáte na koleje, které jsou aktuálně poddimenzované a kam by se spousta nákladu mohla přesměrovat, jenže náklady by byly o něco vyšší (proto taky mzdy řidičů kamionů jsou tak nízké). Za pár let beztak řemeslo kamioňáka víceméně vymře, už dnes existují zcela autonomní systémy řízení, které se obejdou bez řidiče a jen díky legislativě to zatím zamrzá, ale to nepotrvá věčně a je to dobře, určitě to zvýší bezpečnost provozu na silnicích. Já osobně jakožto každodenní řidič mám zkušenosti s kamióňáky různé, co je ale pravdou, že převládají spíš ty negativní, kdy zneužívají vůči osobákům svoji pozici síly, takže s navrhovanými omezeními jen souhlasím, na slovensku se to osvědčilo.

+2/−8
11.7.2016 17:40
Foto

B41r45o57n54i13s11l44a79v 28G85a49b34r91y57š 2572919631

Když se ve Švýcarsku přesunul náklad ze silnic na železnici, koncová cena stoupla o 0,18 %. Je to hodně?

0/0
11.7.2016 17:49

V77o38k98o35u48n 18V16l25a82d34i80m50i66r 8762298459648

Vzhledem k hornatosti krajiny a poctu tunelu rozhodne ne.

+1/0
11.7.2016 17:52
Foto

B65r84o19n14i26s58l76a98v 98G49a62b82r91y72š 2932869421

Tak potom nechápu, proč se toho tady všichni bojí.

0/0
11.7.2016 17:54

V75o61k62o83u92n 37V50l39a30d75i63m39i61r 8182308879368

Asi kvuli tem tunelum .;-D

+1/0
11.7.2016 19:00
Foto

B91r71o81n58i61s78l31a35v 48G67a53b41r89y61š 2862629341

No jo... ;-D

Já zapomněl, že jsem v ČR a že tunel má ještě jeden význam...

0/0
11.7.2016 21:21

V10á66c82l79a72v 56J68e73b95a82v23ý 8680469403416

Otázka pro sociální demagogy...podívejte se na OKD, tam hodlají cpát miliardy pro pár tisíc horníků...jak návrat do bolševismu.

0/0
11.7.2016 20:41
Foto

M94i64c80h31a14e82l 24D82o40s58t53a68l 8963961397245

Zkuste do 48 hodin dovézt zboží od jednoho zákazníka ke druhému přes celou Evropu po kolejích a budu akceptovat Vaše tvrzení.Další je pak věc že z toho vlaku se to musí dostat do firem a do skladů které nemají vlečku.Jeden kamion posbírá i několik zákazníků a je to o pružnosti tudíž jeden den tu a druhý chtějí na druhé straně Evropy tak nemyslím si že by kamiony a doprava nimi zmizí.Možná poklesne ale nikoliv díky vlakům nebo že by to vyřešili zákazy všeho druhu.

+2/0
11.7.2016 19:10

V76o76k37o17u63n 15V55l28a25d23i84m64i95r 8182668129378

V tom mate samozrejme pravdu, ale zbyva otazka:

Je to opravdu nutne? Z hlediska ekologie je to svinstvo. A z hlediska logistiky nesmysl.

+1/−1
11.7.2016 19:20

J22a46r34a 79R65a57n50k 1851836519311

Kdyz jde nalozit konteinery z cargo lodi, vetsina pristavu a terminalu snad koleje mely.

0/0
14.7.2016 5:18

P29e87t70r 76A65g67u45l91á18r 4327778880184

Jenže problém není s kolejemi nebo kamiony. Problém je v evropské byrrokracii. Když si objednám balík zboží v Číně, tak ho ten den zabalí, odešlou proclí a maximálně za dva dny ho mám v PRaze na celnici. A pak se tu potuluje ještě pár dní, než mi to někdo doveze. Když si objednám součástky v Texasu, je to stejné, jsou tu obyčejně už druhý den. Ale po Evropě?

+1/0
12.7.2016 14:27

V61á15c90l97a58v 85J31e90b50a41v84ý 8600149433216

Zrovna tam asi mají poněkud lepší železnici než my a navíc nevím, jestli jsou tranzitní zemí tak jako my.

0/0
11.7.2016 20:38
Foto

K28a85r31e78l 62B34o97h37á51č17e98k 1371717746924

Většinu těch zákazů vyprovokovalo reálné nezodpovědné opakované omezující chování řidičů kamionů v praxi :) To se prostě nedá okecat ...

Na druhou stranu se i řidiči kamionů umí chovat ohleduplně a ne že ne :)

+5/−1
11.7.2016 16:22

S14t43a56n26i27s59l66a52v 37S96l29e40z77á55k 7854263601332

Proč se uvažuje o zákazu předjíždění pro kamiony? Kolika řidičům se stalo, že řidič kamionu začal předjíždět "kousek" (vzít v potaz rychlost) před jedoucím autem v levém pruhu a pak centimetr po centimetru (někdy milimetr po milimetru) předjíždí druhý kamion (1km,2km nebo víc). A mnohdy, kdy se mu konečně podaří předjet a přestane "zdržovat" ostatní, přijede k úseku, kde jsou tři pruhy a kde by ostatním bylo umožněno tyto předjíždějící se kamiony předjet. Pohled na kamioňáky vytváříte i vy, řidiči kamiónů, svou bezohledností k těm "slabším".

Viděl jsem i řidiče kamionu, který na dálnici, měl obě nohy na palubní desce. Jak rychle asi takový řidič reaguje v případě nepředvídané události?

Jinak s většinou článku souhlas -namáhavá práce a málo odměněna (ale málo odměněna je u nás každá práce).

+4/−2
11.7.2016 15:56

V34o72k31o11u97n 35V83l63a77d48i89m59i57r 8592268579368

Vic se mi libi ti prebornici, kteri se po nekolikakilometrove jizde v zavetri prvniho kamionu rozhodnou ho predjet a po dalsi nekolikakilometrove jizde vedle nej zjisti, ze na to nemaji a pokorne se vrati zpet.

Doporucoval bych jeste k tem vsem uvedenym prezkusovanim jeste zkousky ze zakladu fysiky.

+5/0
11.7.2016 16:16
Foto

M50i13c87h26a61e61l 43D93o81s43t92a30l 8803651907475

Vám by postačily základy ČJ. ;-) Jde ale o diskuzi a ne o diktát,tak v pohodě.;-D

+2/0
11.7.2016 19:15

V14o46k11o70u13n 45V31l41a63d80i27m62i77r 8482698239308

Dobra poznamka. Zvladl byste takovou cestinu po temer 50 -ti letech v cizine?

Ja bych se teda za takovyto diskusni prispevek stydel.

+1/0
11.7.2016 19:23
Foto

M29i45c22h72a17e72l 20D87o17s26t91a89l 8423961827975

Když mě doporučujete tu fyziku,tak sem jen kontroval a reagoval.;-)V cizině jsem byl skoro 20 let,když vezmu ,že jsem dofrčel jednou za 2-3 týdny na víkend a kdy jsem musel ještě jezdit stopem abych se domů vůbec dostal,protože nebyla vykládka do regiony mého bydliště.V sobotu ráno doma a v neděli stopem k autu a zase ven mimo republiku,tak až na ty chvilky kdy jsem měl měsíčně jeden víkend v podobě 2 necelých dnů a dovolené,tak jsem byl v podstatě stále mimo republiku. :-)

+1/0
11.7.2016 19:37

V21o53k22o24u85n 33V15l81a55d61i79m43i79r 8252428729788

Pane Dostale, neberte to prosim osobne, tu fysiku doporuciji magorum ktere jsem popsal. Proc se k nim tedy hlasite? A to ostatni, co to ma spolecneho s moji cestinou?

Zkuste se odstehovat na 50 let do zahranici bez kontaktu s cestinou. Tesim se jak si z vas dnesni mladici budou delat lehraci jako vy.

+1/0
11.7.2016 20:24
Foto

M98i61c30h78a74e95l 73D90o81s95t28a38l 8503301827445

.:-) V Anglii jsem také měl PC s klávesnicí bez háčků a čárek tak na to nenarážím.;-)

0/0
11.7.2016 19:50

V63l65a93d57i98m44i95r 39H40a26u55b91e75r18t 2906830292

Neni co dodat, pane DostalR^

0/−1
11.7.2016 14:30

J20i43ř45í 62H29o46l57e48č33e13k 8360859527153

R^R^R^

0/0
11.7.2016 14:28

J40a96n 98F25r59o47l25í79k 6636650895474

Co na to říct? Nevolte socialisty, KDÚ a ANO. kteří takové pitomosti vymýšlejí. Nic jiného nepomůže. Bohužel tady kromě Svobodných není politická strana, která by nechtěla regulovat, omezovat, nařizovat a v dopravě působí zcela nekompetentní ministři jejjichž politikou je více radarů, policajtů, Pasátů, cyklostezek atd. Nikoho netrápí, že léta platí povinné přestávky a při tom často není kam kamion odstavit.

+4/0
11.7.2016 14:05

J57i50ř80í 24H73u15č44k19o 7396860470816

Svobodní? Jste se zbláznil, ne? Sám pan Mach, ve spolupráci s dopravci a ČESMADem loboval proti minimální mzdě pro řidiče v D.

0/0
11.8.2016 20:59
Foto

D44a28g46m19a75r 41M68a53r86k21o24v94i76č91o40v45á 5136409785791

Dávám Vám karmu, napsal jste to dobře a pravdivě. Bohužel, jen málo lidí to uzná.

R^R^R^

+2/−1
11.7.2016 13:52
Foto

M71i80c87h16a66e18l 39D31o51s43t74a53l 8583261807405

Díky

0/0
11.7.2016 14:36
Foto

D10a16g13m32a95r 45M59a46r35k84o47v80i73č97o15v98á 5176679195621

Nemáte zač. Něco o tom vím, 7 let jsem žila s kamioňákem a můj bratr je řidič dálkového autobusu.:-)

0/0
11.7.2016 15:08

V40o39k51o66u11n 46V11l53a45d70i46m59i21r 8102458969368

S bezohlednym ridicem autobusu jsem se jeste nesetkal. Asi to bude tim, ze oni maji uplne jine podminky a hlavne vycvik.

+1/−1
11.7.2016 17:16

A55l82e36x 31G51r80e81g70o57r 9574532372759

Nemají jiný výcvik. Nejsou to cvičené opičky. Jen mají větší odpovědnost za náklad, daleko drsnější sazby pro kriminál. Jinak podmínky asi stejné.

+1/0
11.7.2016 17:38

V45o90k17o27u10n 69V63l45a30d59i44m16i10r 8632488869688

Ale maji. nemaji jentak nejaky ridicak, ale Personenbefördeschein jak se tomu v nemecku rika. Take castejsi zdravotni prohlidky a jina prezkusovani.

0/−1
11.7.2016 17:54

A73l62e18x 71G60r83e82g41o87r 9584692952539

Ale jděte.

Mají stejný profesák jako řidič C+ E , Jediné, co nevím jistě je doba , po kterou platí psychotesty.Jinak vše je stejné a to nehovořím o řidičích ADR

0/0
11.7.2016 18:35

V88o56k25o69u35n 54V52l93a98d74i42m90i35r 8332908249508

Nemaji! Ani taxikari nemaji bezny ridicak. Pokud vlastnite soucasny ridicak, podivejte se prosim na ta pismenka co znamenaji. Jedine s ridicakem D nebo D1 smite jezdit s autobusem. s CE muzete jezdit maximalne s navesem.

0/0
11.7.2016 18:59
Foto

M27i42c83h87a83e90l 29D14o84s16t33a85l 8213211937495

Školení ADR má platnost 2 roky a psychotesty nemají omezenou platnost pokud se nevybodujete a není nařízené nové v rámci navrácení ŘP. Opět podotýkám,že je to z dob 4 roky zpět.

0/0
11.7.2016 19:46

A76l69e86x 89G40r38e92g44o74r 9734872742809

Ale já hovořím o tom, že mezi řidiči autobusů a velkých souprav není profesně prakticky rozdíl.

0/0
11.7.2016 20:00
Foto

M35i60c91h26a47e41l 36D21o64s15t65a95l 8653501487285

Nevím jak dnes jelikož jsem nějakou dobu mimo obor ale nemyslím si že by měli něco extra.Jen snad pár odstavců ve vyhlášce a možná ty prohlídky i když jsem jetehdá absolvoval jednou za 2roky.Je to hlavně o tom že bus má jízdní řád a když se to někde zasekne není až takový tlak ze strany dopravců na řidiče jako na kamiony.Kde se nakládky řidič doví chvilku před naložením protože spediční firmy si to přeprodávají a než se to dostane firmě která to opravdu veze je ta cena tak osekaná že mnohdy se jelo něco málo nad náklady.Nemluvě o prodlevě která byla než to dostal poslední a tím pak byl velký tlak na čas kdy se mělo přistavit auto k naložení.Při dodržení AETRu to kolikrát byl masakr a boj s časem.To mi věřte.

0/0
11.7.2016 19:25



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.