- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud má náš ekonomický systém přežít, musí ekonomika každý rok alespoň minimálně růst. Bez růstu se zhroutí, vyrovnanou prakticky nelze udržet a zpomalující je problém. Bohužel s tím je spojen také nárůst přepravy. Jakékoliv. Tedy i kamionové. Vychází mi tedy dvě řešení: všechna hmota světa se postupně přebuduje na silnice a kamiony nebo se ekonomika zhroutí a začneme s jiným systémem. Osobně si myslím, že systém, kdy lokální průmyslové firmy krachují, protože nejsou schopné vyrobit výrobek za stejnou cenu jako asijská firma (bez dodržování lidských práv) + doprava moře + doprava kamion z Hamburku nebo Koperu do středu Evropy + clo + marže obchodníka je zcela nesmyslný a nepovede v konečném důsledku k ničemu dobrému. Mimochodem na předjíždění kamionů mám zcela jednoznačný názor - pokud nikoho neomezují, jsem pro. Tedy pokud vidí, že má v rychlém pruhu vozidlo, o kterém ví, že ho omezí - zákaz. Jinak je mi to jedno. Ale ona to stejně za nás velice brzy vyřeší technika. Nebude to dlouho trvat.
občas mě samozřejmě vadí, když musím jet 2km, za ppředjíždíjícima se kamionama, ale pak si vždy řeknknu, oni jsou v práci a nedělají to ze srandy ...
Souhlasím s autorem, ač již nejezdím, přeci jen si myslím, že řešení kamionové dopravy neleží na řidičích, ani na firmách tuto dopravu provozujících. Nakonec kamiony nejezdí pro své potěšení, převážejí zboží potřebné pro většinu obyvatel a v éře globalizace je takový přesun nevyhnutelný. Ano, jejich provoz způsobuje větší nehodovost, zatěžuje životní prostředí a má i jiné negativní vlivy. Ale řešení není v zákazech a omezování, ale v preferování dopravy železniční či vodní. Tam je práce pro vlády i politiky, najít finanční zvýhodnění pro firmy i podnikatele, aby využívaly tuto přepravu využívaly více.
Ze je nutný přesun tolika zboží po silnici, je nesmysl. Byl bych pro zdražení mýtného pro tranzitní dopravu kamiony v celé Evropě nejméně o 300%. Že by se k nám nevozil česnek ze Španělska nebo květiny z Holandska, či máslo a jogurty z Francie, by mne (a věřím, že více občanům) nevadilo.
P.S. Až přestanou čeští (slovenští, maďarští, rumunští) dopravci konkurovat dumpingoými cenami, budou mít i naši kamioňáci vyšší platy a cena přepravy bude mít konečně ekonomické parametry, které vyvolají úvahu nad její nezbytností. Že jich pár zkrachuje, bude mít menší vliv, než krach OKD, i když je ten z politických důvodů značně přeceňován.
Díky za pohled člověka od fochu. Karma.
Primitivové s názory typu Slezák,Zborník a jim podobní,snad jednou pochopí,že na silnicích nezavazí kamiony,ale jen a pouze osobní vozy,zavazí jak kamionům,tak i motorkářům,z těchto os.vozů nezavazí a jezdí normálně jen řidiči SUVéček a sporťáků.....jo a nejezdím s kamionem,ani nemám motorku,to pro ty méně bystré.
Pane Pospíšil, jste opravdu inteligent. Nepsal jsem, že kamiony na silnících nemají být. Napsal jsem, že jsou mnozí bezohlední a než by počkali na úsek kde by se navzájem mohli předjet, bez toho že by výrazně ostatní omezili (tři pruhy), tak mnozí využijí své hmotné převahy nad osobáky a předjíždí bez ohledu, jestli někoho omezí, nebo přímo ohrozí.
Zrovna dnes ráno mně "kamioňák" v protisměru přinutil prudce brzdit, když při nadjíždění v zatáčce (přehledné) vjel do protisměru. Proč by nějákému osobáku dával přednost že?
Dneska se po silnicích vozí hromada věcí, které by normálně mohly jezdit po železnici, je to jen otázka ceny a toho, jestli celá společnost musí žít až tak moc konzumně.
Druhá věc je, že prase se vychová v Polsku, porazí v Německu a sežere v ČR a celou dobu ten steak jezdí v kamionech. To je hromada naprosto zbytečných cest, protože prase lze vychovat, porazit i sežrat tady v ČR a dopravu takových věcí drasticky snížit. Za prase lze dosadit snad víc jak polovinu komodit.
Ale ano, jistá část nákladu, zvláště "čerstvého" jídla je potřeba dopravovat v kamionech, ale odhaduji, že by dnešní úroveň šla snížit tak na 30%.
Většinu problémů ale nelze házet na samotné řidiče, to jsou jen poslíčci a věřím, že většina z nich jsou jen lidi, kteří dělají svou práci a živí svou rodinu. Bohužel se 40t náklaďákem stačí těch 10% bezohledných idiotů a je to na silnicích hodně vidět.
Ale hlavní vina leží na tom, že dálniční síť je u nás většinou pouze 2+2 a kamiony jsou omezeny na 80-90 km/h a přitom limit je 130 km/h. V USA jsou kamiony silné, limit 115 km/h a jedou tak úplně všichni. V Dánsku je limit 110 km/h, skoro všichni ho jedou a tak není tak nebezpečné, když se kamiony předjíždí. U nás je prostě málo pruhů a moc velký rychlostní rozdíl...a to ho ještě hodně osobáků porušuje. A to vše dohromady vytváří tento problém...
Ještě je nutno dodat, že kamiony se často přetěžují, za což by měly být velké tresty jak pro firmu, tak pro řidiče. Měly by být instalovány silniční váhy a okamžitá on-line kontrola, protože tak se ničí naše dálnice a pak jsou všude uzavírky a je to ještě horší. Ale k tomu se z nějakého záhadného důvodu nenašla vůle (že by úplatky?).
U toho prasete jeste neni ta cesta tak dlouha. Ovsem ze se polske brambory vozi oloupat do Spanelska aby pak cestovaly do Holandska k rozkrajeni a pak putovaly do Italie k osmazeni je opravdu nesmysl. A uz vubec by to nemelo byt smradlavymi kamiony po dalnicich a silnicich. Dalsi kapitolou je rozdilne zdaneni vyrobku, a tak se stava, ze jedenkamion objizdi cely den Nemecko, Holandsko, Belgii, Francii a Luxembursko aby se pak vratil do Nemecka. Vsude si necha papiry ostemplovat a pres to vsechno se to vyplati. Konkretni rec je o Coca Cole.
Tak v nemecku díky bohu za ty zákazy jízdy kaminonu, ale to je vyloženě tranzitní země. V Česku to ma asi mensi význam a odpocivadla jsou poddimenzovana.
Trošku to povolání kamioňáka přeceňujete. Zapomínáte na koleje, které jsou aktuálně poddimenzované a kam by se spousta nákladu mohla přesměrovat, jenže náklady by byly o něco vyšší (proto taky mzdy řidičů kamionů jsou tak nízké). Za pár let beztak řemeslo kamioňáka víceméně vymře, už dnes existují zcela autonomní systémy řízení, které se obejdou bez řidiče a jen díky legislativě to zatím zamrzá, ale to nepotrvá věčně a je to dobře, určitě to zvýší bezpečnost provozu na silnicích. Já osobně jakožto každodenní řidič mám zkušenosti s kamióňáky různé, co je ale pravdou, že převládají spíš ty negativní, kdy zneužívají vůči osobákům svoji pozici síly, takže s navrhovanými omezeními jen souhlasím, na slovensku se to osvědčilo.
Když se ve Švýcarsku přesunul náklad ze silnic na železnici, koncová cena stoupla o 0,18 %. Je to hodně?
Většinu těch zákazů vyprovokovalo reálné nezodpovědné opakované omezující chování řidičů kamionů v praxi :) To se prostě nedá okecat ...
Na druhou stranu se i řidiči kamionů umí chovat ohleduplně a ne že ne :)
Proč se uvažuje o zákazu předjíždění pro kamiony? Kolika řidičům se stalo, že řidič kamionu začal předjíždět "kousek" (vzít v potaz rychlost) před jedoucím autem v levém pruhu a pak centimetr po centimetru (někdy milimetr po milimetru) předjíždí druhý kamion (1km,2km nebo víc). A mnohdy, kdy se mu konečně podaří předjet a přestane "zdržovat" ostatní, přijede k úseku, kde jsou tři pruhy a kde by ostatním bylo umožněno tyto předjíždějící se kamiony předjet. Pohled na kamioňáky vytváříte i vy, řidiči kamiónů, svou bezohledností k těm "slabším".
Viděl jsem i řidiče kamionu, který na dálnici, měl obě nohy na palubní desce. Jak rychle asi takový řidič reaguje v případě nepředvídané události?
Jinak s většinou článku souhlas -namáhavá práce a málo odměněna (ale málo odměněna je u nás každá práce).
Vic se mi libi ti prebornici, kteri se po nekolikakilometrove jizde v zavetri prvniho kamionu rozhodnou ho predjet a po dalsi nekolikakilometrove jizde vedle nej zjisti, ze na to nemaji a pokorne se vrati zpet.
Doporucoval bych jeste k tem vsem uvedenym prezkusovanim jeste zkousky ze zakladu fysiky.