Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87e84t70r 12A10g24u31l48á71r 4507448700264

Pokud má náš ekonomický systém přežít, musí ekonomika každý rok alespoň minimálně růst. Bez růstu se zhroutí, vyrovnanou prakticky nelze udržet a zpomalující je problém. Bohužel s tím je spojen také nárůst přepravy. Jakékoliv. Tedy i kamionové. Vychází mi tedy dvě řešení: všechna hmota světa se postupně přebuduje na silnice a kamiony nebo se ekonomika zhroutí a začneme s jiným systémem. Osobně si myslím, že systém, kdy lokální průmyslové firmy krachují, protože nejsou schopné vyrobit výrobek za stejnou cenu jako asijská firma (bez dodržování lidských práv) + doprava moře + doprava kamion z Hamburku nebo Koperu do středu Evropy + clo + marže obchodníka je zcela nesmyslný a nepovede v konečném důsledku k ničemu dobrému. Mimochodem na předjíždění kamionů mám zcela jednoznačný názor - pokud nikoho neomezují, jsem pro. Tedy pokud vidí, že má v rychlém pruhu vozidlo, o kterém ví, že ho omezí - zákaz. Jinak je mi to jedno. Ale ona to stejně za nás velice brzy vyřeší technika. Nebude to dlouho trvat.

0/0
12.7.2016 14:22

A46l61e74š 31J38a82v78ů84r57e20k 2312949630170

občas mě samozřejmě vadí, když musím jet 2km, za ppředjíždíjícima se kamionama, ale pak si vždy řeknknu, oni jsou v práci a nedělají to ze srandy ...

+1/0
12.7.2016 10:28

J74a15n 51K94v39a85p90i72l 3572897149519

Souhlasím s autorem, ač již nejezdím, přeci jen si myslím, že řešení kamionové dopravy neleží na řidičích, ani na firmách tuto dopravu provozujících. Nakonec kamiony nejezdí pro své potěšení, převážejí zboží potřebné pro většinu obyvatel a v éře globalizace je takový přesun nevyhnutelný. Ano, jejich provoz způsobuje větší nehodovost, zatěžuje životní prostředí a má i jiné negativní vlivy. Ale řešení není v zákazech a omezování, ale v preferování dopravy železniční či vodní. Tam je práce pro vlády i politiky, najít finanční zvýhodnění pro firmy i podnikatele, aby využívaly tuto přepravu využívaly více.

+2/0
12.7.2016 8:27

J92a23n 70R12á41ž 1159863694660

Ze je nutný přesun tolika zboží po silnici, je nesmysl. Byl bych pro zdražení mýtného pro tranzitní dopravu kamiony v celé Evropě nejméně o 300%. Že by se k nám nevozil česnek ze Španělska nebo květiny z Holandska, či máslo a jogurty z Francie, by mne (a věřím, že více občanům) nevadilo.

P.S. Až přestanou čeští (slovenští, maďarští, rumunští) dopravci konkurovat dumpingoými cenami, budou mít i naši kamioňáci vyšší platy a cena přepravy bude mít konečně ekonomické parametry, které vyvolají úvahu nad její nezbytností. Že jich pár zkrachuje, bude mít menší vliv, než krach OKD, i když je ten z politických důvodů značně přeceňován.

+4/0
12.7.2016 11:52

P97e47t71r 32A23g66u28l14á15r 4847548890914

Ano, v podstatě souhlas.

0/0
12.7.2016 14:23
Foto

M35i83c64h75a38e29l 30D17o75s82t57a79l 8923741427645

Problémem je překupnictví. Zkušenost.Naložil jsem železo v Třinci dovezl ho na hranice s D,tam se předělali papíry a hurá zpět do Třince s visačkou made in Germany.To samé je,jak tu někdo psal s masem.Prase vychovají v Polsku zabijí v Německu zabalí v Čechách a veze se to do Rumunska.Mnoho cest je opravdu zbytečných a to šoféři neovlivní.Je to díky cenám a i když to putuje po celé Evropě,tak se jim to asi vyplatí,jinak by to asi nedělali.

0/0
12.7.2016 19:51

P60e91t32r 11H86o45r83s96k90ý 9235673598896

Díky za pohled člověka od fochu. Karma.

+3/0
11.7.2016 21:46

L70u10b45o17š 67P79o20s16p30í32š93i38l 6778274645

Primitivové s názory typu Slezák,Zborník a jim podobní,snad jednou pochopí,že na silnicích nezavazí kamiony,ale jen a pouze osobní vozy,zavazí jak kamionům,tak i motorkářům,z těchto os.vozů nezavazí a jezdí normálně jen řidiči SUVéček a sporťáků.....jo a nejezdím s kamionem,ani nemám motorku,to pro ty méně bystré.

+1/0
11.7.2016 21:42

S56t39a18n48i21s40l51a88v 92S41l42e61z62á87k 7924453331252

Pane Pospíšil, jste opravdu inteligent. Nepsal jsem, že kamiony na silnících nemají být. Napsal jsem, že jsou mnozí bezohlední a než by počkali na úsek kde by se navzájem mohli předjet, bez toho že by výrazně ostatní omezili (tři pruhy), tak mnozí využijí své hmotné převahy nad osobáky a předjíždí bez ohledu, jestli někoho omezí, nebo přímo ohrozí.

Zrovna dnes ráno mně "kamioňák" v protisměru přinutil prudce brzdit, když při nadjíždění v zatáčce (přehledné) vjel do protisměru. Proč by nějákému osobáku dával přednost že?

0/−1
12.7.2016 11:37
Foto

M24i97c88h31a73e96l 56D38o79s81t25a80l 8643501557285

https://www.youtube.com/watch?v=HV4OH5xIpZs Hlavně zpozorněte v 1:27 minutě a dostanete otázku proč si tak nadjíždí.

0/0
12.7.2016 19:59

S73t58a21n30i81s32l87a15v 64S77l86e78z73á68k 7684153441422

Ani se na to nemusím dívat. Vím proč si nadjíždí. Ale to neznamená, že nemusí dávat přednost vozidlůn jedoucín do protisměru, když ví, že se tímto manévrem dostanou do protisměrného jízdního pruhu.

+1/0
12.7.2016 22:17
Foto

M92i48c93h24a20e58l 88D65o54s41t64a60l 8593451817325

pardon,vypadlo z textu ODPOVĚĎ NA OTÁZKU

0/0
12.7.2016 20:02

V51á89c14l50a12v 13J77e17b98a84v91ý 8910599923136

Dneska se po silnicích vozí hromada věcí, které by normálně mohly jezdit po železnici, je to jen otázka ceny a toho, jestli celá společnost musí žít až tak moc konzumně.

Druhá věc je, že prase se vychová v Polsku, porazí v Německu a sežere v ČR a celou dobu ten steak jezdí v kamionech. To je hromada naprosto zbytečných cest, protože prase lze vychovat, porazit i sežrat tady v ČR a dopravu takových věcí drasticky snížit. Za prase lze dosadit snad víc jak polovinu komodit.

Ale ano, jistá část nákladu, zvláště "čerstvého" jídla je potřeba dopravovat v kamionech, ale odhaduji, že by dnešní úroveň šla snížit tak na 30%.

Většinu problémů ale nelze házet na samotné řidiče, to jsou jen poslíčci a věřím, že většina z nich jsou jen lidi, kteří dělají svou práci a živí svou rodinu. Bohužel se 40t náklaďákem stačí těch 10% bezohledných idiotů a je to na silnicích hodně vidět.

Ale hlavní vina leží na tom, že dálniční síť je u nás většinou pouze 2+2 a kamiony jsou omezeny na 80-90 km/h a přitom limit je 130 km/h. V USA jsou kamiony silné, limit 115 km/h a jedou tak úplně všichni. V Dánsku je limit 110 km/h, skoro všichni ho jedou a tak není tak nebezpečné, když se kamiony předjíždí. U nás je prostě málo pruhů a moc velký rychlostní rozdíl...a to ho ještě hodně osobáků porušuje. A to vše dohromady vytváří tento problém...

Ještě je nutno dodat, že kamiony se často přetěžují, za což by měly být velké tresty jak pro firmu, tak pro řidiče. Měly by být instalovány silniční váhy a okamžitá on-line kontrola, protože tak se ničí naše dálnice a pak jsou všude uzavírky a je to ještě horší. Ale k tomu se z nějakého záhadného důvodu nenašla vůle (že by úplatky?).

+5/0
11.7.2016 20:37

V51o21k95o44u20n 84V80l19a26d15i71m72i98r 8482198469328

U toho prasete jeste neni ta cesta tak dlouha. Ovsem ze se polske brambory vozi oloupat do Spanelska aby pak cestovaly do Holandska k rozkrajeni a pak putovaly do Italie k osmazeni je opravdu nesmysl. A uz vubec by to nemelo byt smradlavymi kamiony po dalnicich a silnicich. Dalsi kapitolou je rozdilne zdaneni vyrobku, a tak se stava, ze jedenkamion objizdi cely den Nemecko, Holandsko, Belgii, Francii a Luxembursko aby se pak vratil do Nemecka. Vsude si necha papiry ostemplovat a pres to vsechno se to vyplati. Konkretni rec je o Coca Cole.

0/0
11.7.2016 22:54

P27e23t32r 85H82a92š52l88a97r 5914206421505

Tak v nemecku díky bohu za ty zákazy jízdy kaminonu, ale to je vyloženě tranzitní země. V Česku to ma asi mensi význam a odpocivadla jsou poddimenzovana.

+1/0
11.7.2016 19:13

M89i79l62a49n 14Z67b55o92r69n36í17k 1780289695919

Trošku to povolání kamioňáka přeceňujete. Zapomínáte na koleje, které jsou aktuálně poddimenzované a kam by se spousta nákladu mohla přesměrovat, jenže náklady by byly o něco vyšší (proto taky mzdy řidičů kamionů jsou tak nízké). Za pár let beztak řemeslo kamioňáka víceméně vymře, už dnes existují zcela autonomní systémy řízení, které se obejdou bez řidiče a jen díky legislativě to zatím zamrzá, ale to nepotrvá věčně a je to dobře, určitě to zvýší bezpečnost provozu na silnicích. Já osobně jakožto každodenní řidič mám zkušenosti s kamióňáky různé, co je ale pravdou, že převládají spíš ty negativní, kdy zneužívají vůči osobákům svoji pozici síly, takže s navrhovanými omezeními jen souhlasím, na slovensku se to osvědčilo.

+2/−8
11.7.2016 17:40
Foto

B86r71o45n35i85s52l82a23v 69G84a38b87r20y61š 2262429901

Když se ve Švýcarsku přesunul náklad ze silnic na železnici, koncová cena stoupla o 0,18 %. Je to hodně?

0/0
11.7.2016 17:49

V21o34k93o38u31n 19V67l56a95d27i59m66i39r 8252568859728

Vzhledem k hornatosti krajiny a poctu tunelu rozhodne ne.

+1/0
11.7.2016 17:52
Foto

B69r37o98n33i69s15l63a93v 19G66a90b96r70y64š 2812259541

Tak potom nechápu, proč se toho tady všichni bojí.

0/0
11.7.2016 17:54

V62o85k77o80u61n 77V16l13a76d83i35m26i52r 8352718589938

Asi kvuli tem tunelum .;-D

+1/0
11.7.2016 19:00
Foto

B15r40o68n31i82s35l69a68v 26G54a73b46r39y35š 2622959741

No jo... ;-D

Já zapomněl, že jsem v ČR a že tunel má ještě jeden význam...

0/0
11.7.2016 21:21

V43á40c40l20a82v 59J27e70b91a98v60ý 8260349403746

Otázka pro sociální demagogy...podívejte se na OKD, tam hodlají cpát miliardy pro pár tisíc horníků...jak návrat do bolševismu.

0/0
11.7.2016 20:41
Foto

M54i44c92h32a31e49l 31D26o55s96t36a17l 8463861327205

Zkuste do 48 hodin dovézt zboží od jednoho zákazníka ke druhému přes celou Evropu po kolejích a budu akceptovat Vaše tvrzení.Další je pak věc že z toho vlaku se to musí dostat do firem a do skladů které nemají vlečku.Jeden kamion posbírá i několik zákazníků a je to o pružnosti tudíž jeden den tu a druhý chtějí na druhé straně Evropy tak nemyslím si že by kamiony a doprava nimi zmizí.Možná poklesne ale nikoliv díky vlakům nebo že by to vyřešili zákazy všeho druhu.

+2/0
11.7.2016 19:10

V88o85k26o72u74n 83V60l74a10d58i47m33i17r 8972768279938

V tom mate samozrejme pravdu, ale zbyva otazka:

Je to opravdu nutne? Z hlediska ekologie je to svinstvo. A z hlediska logistiky nesmysl.

+1/−1
11.7.2016 19:20

J56a21r98a 60R18a60n81k 1201196909881

Kdyz jde nalozit konteinery z cargo lodi, vetsina pristavu a terminalu snad koleje mely.

0/0
14.7.2016 5:18

P66e13t30r 44A83g61u73l93á24r 4517878370714

Jenže problém není s kolejemi nebo kamiony. Problém je v evropské byrrokracii. Když si objednám balík zboží v Číně, tak ho ten den zabalí, odešlou proclí a maximálně za dva dny ho mám v PRaze na celnici. A pak se tu potuluje ještě pár dní, než mi to někdo doveze. Když si objednám součástky v Texasu, je to stejné, jsou tu obyčejně už druhý den. Ale po Evropě?

+1/0
12.7.2016 14:27

V27á48c69l73a30v 67J17e72b29a18v69ý 8690379623766

Zrovna tam asi mají poněkud lepší železnici než my a navíc nevím, jestli jsou tranzitní zemí tak jako my.

0/0
11.7.2016 20:38
Foto

K86a65r64e24l 12B49o65h19á68č80e30k 1851637916644

Většinu těch zákazů vyprovokovalo reálné nezodpovědné opakované omezující chování řidičů kamionů v praxi :) To se prostě nedá okecat ...

Na druhou stranu se i řidiči kamionů umí chovat ohleduplně a ne že ne :)

+5/−1
11.7.2016 16:22

S30t62a96n56i72s79l88a63v 71S48l26e67z97á94k 7564243751902

Proč se uvažuje o zákazu předjíždění pro kamiony? Kolika řidičům se stalo, že řidič kamionu začal předjíždět "kousek" (vzít v potaz rychlost) před jedoucím autem v levém pruhu a pak centimetr po centimetru (někdy milimetr po milimetru) předjíždí druhý kamion (1km,2km nebo víc). A mnohdy, kdy se mu konečně podaří předjet a přestane "zdržovat" ostatní, přijede k úseku, kde jsou tři pruhy a kde by ostatním bylo umožněno tyto předjíždějící se kamiony předjet. Pohled na kamioňáky vytváříte i vy, řidiči kamiónů, svou bezohledností k těm "slabším".

Viděl jsem i řidiče kamionu, který na dálnici, měl obě nohy na palubní desce. Jak rychle asi takový řidič reaguje v případě nepředvídané události?

Jinak s většinou článku souhlas -namáhavá práce a málo odměněna (ale málo odměněna je u nás každá práce).

+4/−2
11.7.2016 15:56

V13o65k61o73u10n 71V17l13a45d29i18m21i97r 8352528429538

Vic se mi libi ti prebornici, kteri se po nekolikakilometrove jizde v zavetri prvniho kamionu rozhodnou ho predjet a po dalsi nekolikakilometrove jizde vedle nej zjisti, ze na to nemaji a pokorne se vrati zpet.

Doporucoval bych jeste k tem vsem uvedenym prezkusovanim jeste zkousky ze zakladu fysiky.

+5/0
11.7.2016 16:16
Foto

M77i14c17h10a78e39l 91D83o35s47t77a26l 8913111827345

Vám by postačily základy ČJ. ;-) Jde ale o diskuzi a ne o diktát,tak v pohodě.;-D

+2/0
11.7.2016 19:15

V38o48k26o73u26n 95V45l82a71d18i80m60i35r 8282178569108

Dobra poznamka. Zvladl byste takovou cestinu po temer 50 -ti letech v cizine?

Ja bych se teda za takovyto diskusni prispevek stydel.

+1/0
11.7.2016 19:23
Foto

M68i14c81h31a23e98l 57D61o93s69t78a32l 8773971517915

Když mě doporučujete tu fyziku,tak sem jen kontroval a reagoval.;-)V cizině jsem byl skoro 20 let,když vezmu ,že jsem dofrčel jednou za 2-3 týdny na víkend a kdy jsem musel ještě jezdit stopem abych se domů vůbec dostal,protože nebyla vykládka do regiony mého bydliště.V sobotu ráno doma a v neděli stopem k autu a zase ven mimo republiku,tak až na ty chvilky kdy jsem měl měsíčně jeden víkend v podobě 2 necelých dnů a dovolené,tak jsem byl v podstatě stále mimo republiku. :-)

+1/0
11.7.2016 19:37

V28o96k52o27u13n 15V61l39a90d13i43m56i30r 8742538869518

Pane Dostale, neberte to prosim osobne, tu fysiku doporuciji magorum ktere jsem popsal. Proc se k nim tedy hlasite? A to ostatni, co to ma spolecneho s moji cestinou?

Zkuste se odstehovat na 50 let do zahranici bez kontaktu s cestinou. Tesim se jak si z vas dnesni mladici budou delat lehraci jako vy.

+1/0
11.7.2016 20:24
Foto

M96i84c53h81a65e34l 66D93o60s26t47a83l 8873121397575

.:-) V Anglii jsem také měl PC s klávesnicí bez háčků a čárek tak na to nenarážím.;-)

0/0
11.7.2016 19:50

V82l37a76d24i37m12i25r 86H77a26u60b69e66r57t 2606220582

Neni co dodat, pane DostalR^

0/−1
11.7.2016 14:30

J56i33ř21í 98H94o43l52e69č60e78k 8480669787743

R^R^R^

0/0
11.7.2016 14:28

J65a59n 68F27r45o94l13í24k 6296690265794

Co na to říct? Nevolte socialisty, KDÚ a ANO. kteří takové pitomosti vymýšlejí. Nic jiného nepomůže. Bohužel tady kromě Svobodných není politická strana, která by nechtěla regulovat, omezovat, nařizovat a v dopravě působí zcela nekompetentní ministři jejjichž politikou je více radarů, policajtů, Pasátů, cyklostezek atd. Nikoho netrápí, že léta platí povinné přestávky a při tom často není kam kamion odstavit.

+4/0
11.7.2016 14:05

J49i47ř87í 77H98u56č80k35o 7366890800116

Svobodní? Jste se zbláznil, ne? Sám pan Mach, ve spolupráci s dopravci a ČESMADem loboval proti minimální mzdě pro řidiče v D.

0/0
11.8.2016 20:59
Foto

D58a26g76m29a92r 59M54a35r98k77o93v89i90č90o10v52á 5406219385171

Dávám Vám karmu, napsal jste to dobře a pravdivě. Bohužel, jen málo lidí to uzná.

R^R^R^

+2/−1
11.7.2016 13:52
Foto

M84i74c72h35a89e20l 41D59o88s78t28a84l 8333421377645

Díky

0/0
11.7.2016 14:36
Foto

D93a53g96m51a49r 32M29a94r21k87o10v15i65č88o44v35á 5466499885301

Nemáte zač. Něco o tom vím, 7 let jsem žila s kamioňákem a můj bratr je řidič dálkového autobusu.:-)

0/0
11.7.2016 15:08

V19o91k54o30u33n 63V24l67a27d14i21m72i16r 8762208139558

S bezohlednym ridicem autobusu jsem se jeste nesetkal. Asi to bude tim, ze oni maji uplne jine podminky a hlavne vycvik.

+1/−1
11.7.2016 17:16

A44l62e86x 32G33r13e70g25o29r 9714882732629

Nemají jiný výcvik. Nejsou to cvičené opičky. Jen mají větší odpovědnost za náklad, daleko drsnější sazby pro kriminál. Jinak podmínky asi stejné.

+1/0
11.7.2016 17:38

V94o88k16o89u24n 14V33l87a59d94i12m94i40r 8952298819108

Ale maji. nemaji jentak nejaky ridicak, ale Personenbefördeschein jak se tomu v nemecku rika. Take castejsi zdravotni prohlidky a jina prezkusovani.

0/−1
11.7.2016 17:54

A54l25e37x 58G36r46e43g85o55r 9144312952309

Ale jděte.

Mají stejný profesák jako řidič C+ E , Jediné, co nevím jistě je doba , po kterou platí psychotesty.Jinak vše je stejné a to nehovořím o řidičích ADR

0/0
11.7.2016 18:35

V92o97k48o54u24n 46V20l20a87d14i22m40i39r 8392988729378

Nemaji! Ani taxikari nemaji bezny ridicak. Pokud vlastnite soucasny ridicak, podivejte se prosim na ta pismenka co znamenaji. Jedine s ridicakem D nebo D1 smite jezdit s autobusem. s CE muzete jezdit maximalne s navesem.

0/0
11.7.2016 18:59
Foto

M10i74c84h32a51e16l 72D18o79s61t57a63l 8773691467415

Školení ADR má platnost 2 roky a psychotesty nemají omezenou platnost pokud se nevybodujete a není nařízené nové v rámci navrácení ŘP. Opět podotýkám,že je to z dob 4 roky zpět.

0/0
11.7.2016 19:46

A54l72e15x 74G46r96e80g37o84r 9174152262699

Ale já hovořím o tom, že mezi řidiči autobusů a velkých souprav není profesně prakticky rozdíl.

0/0
11.7.2016 20:00
Foto

M31i33c12h55a26e15l 58D68o29s28t23a25l 8123181737125

Nevím jak dnes jelikož jsem nějakou dobu mimo obor ale nemyslím si že by měli něco extra.Jen snad pár odstavců ve vyhlášce a možná ty prohlídky i když jsem jetehdá absolvoval jednou za 2roky.Je to hlavně o tom že bus má jízdní řád a když se to někde zasekne není až takový tlak ze strany dopravců na řidiče jako na kamiony.Kde se nakládky řidič doví chvilku před naložením protože spediční firmy si to přeprodávají a než se to dostane firmě která to opravdu veze je ta cena tak osekaná že mnohdy se jelo něco málo nad náklady.Nemluvě o prodlevě která byla než to dostal poslední a tím pak byl velký tlak na čas kdy se mělo přistavit auto k naložení.Při dodržení AETRu to kolikrát byl masakr a boj s časem.To mi věřte.

0/0
11.7.2016 19:25



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.